Management
“Gladzor” University of Yerevan is governed in accordance with the legislation of the Republic of Armenia and the Statute of the EEC, on the basis of self-government, combining the principles of individual and collegial governance, with the implementation of the functions of the founders of the University, the Scientific Council and the Rector.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.

Օրակարգեր

If there is any update or change to the template, you'll find it here.

Արձանագրություններ

If there is any update or change to the template, you'll find it here.

No items found.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.

Օրակարգեր

If there is any update or change to the template, you'll find it here.

Արձանագրություններ

If there is any update or change to the template, you'll find it here.

No items found.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
Գիտական խորհրդի մասին

Երևանի «Գլաձոր» համալսարանի Գիտական խորհուրդը (այսուհետ` Խորհուրդ) ռեկտորի նախագահությամբ գործող ուսումնական, գիտական և գիտատեխնիկական գործունեությունը համակարգող և կարգավորող կառավարման մարմին է, որի գործունեության հիմքում ընկած է ՀՀ օրենսդրությունը, Համալսարանի կանոնադրությունը, կանոնակարգը և կանոնակարգող ներքին այլ նորմեր: Խորհուրդը լուծում է ուսումնամեթոդական, գիտահետազոտական, ինչպես նաև համալսարանի այլ ստորաբաժանումների գործունեության կազմակերպման հարցերը:

Կանոնակարգը

I. ԸՆԴՀԱՆՈՒՐ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

  1. Երեւանի «Գլաձոր» համալսարանի (այսուհետ` Համալսարան) Գիտական խորհուրդը (այսուհետ` Խորհուրդ) ռեկտորի նախագահությամբ գործող ուսումնական, գիտական եւ գիտատեխնիկական գործունեությունը համակարգող եւ կարգավորող կառավարման մարմին է, որի գործունեության հիմքում ընկած է ՀՀ օրենսդրությունը, Համալսարանի կանոնադրությունը, սույն կանոնակարգը եւ կանոնակարգող ներքին այլ նորմեր:
  2. Խորհուրդը լուծում է ուսումնամեթոդական, գիտահետազոտական, ինչպես նաեւ համալսարանի այլ ստորաբաժանումների գործունեության կազմակերպման հարցերը:

II. ԽՈՐՀՐԴԻ ՆՊԱՏԱԿՆԵՐՆ ՈՒ ԽՆԴԻՐՆԵՐԸ

Խորհրդի նպատակները.

  1. Համալսարանի կառավարման և վարչարարության արդյունավետության ապահովում,
  2. Ուսումնական, գիտահետազոտական գործունեության արդյունավետության ապահովում,
  3. Կրթության բնագավառում միջազգային իրավանորմների և սկզբունքների արդյունավետ տեղայնացում:

Խորհրդի խնդիրները.

  1. Նպաստել համալսարանի կառավարմանը` ստորաբաժանումների ղեկավարների, ուսանողների, պրոֆեսորադասախոսական կազմի ներգրավմանը,
  2. Ապահովել համալսարանի բնականոն գործունեությունը, որոշել առաջնային և հեռանկարային ուղղությունները:

III. ԽՈՐՀՐԴԻ ԳՈՐԾԱՌՈՒՅԹՆԵՐԸ

Համալսարանի Գիտական խորհուրդը`

  • Հաստատում է իր կանոնակարգը,
  • Ռեկտորի ներկայացմամբ հաստատում է համալսարանի ստորաբաժանումների կանոնադրություններ, կանոնակարգեր, ներհամալսարանային աշխատանքային կանոնակարգեր,
  • Հաստատում է մասնագիտությունների կրթական ծրագրերը,
  • Իրականացնում է մասնագիտությունների կրթական ծրագրերի մշտադիտարկում,
  • Քննարկում է համալսարանի գլխավոր և հեռանկարային ուղղությունները, լսում գիտական հաղորդումներ համալսարանում կատարվող կարևորագույն գիտահետազոտական և գիտամեթոդական աշխատանքների արդյունքների վերաբերյալ,
  • Հաստատում է ռեկտորի տարեկան ուսումնական, գիտական եւ ֆինանսական հաշվետվությունները,
  • Հաստատում է ատենախոսությունների թեմաներ և նշանակում գիտական ղեկավարներ,
  • Երաշխավորում է համալսարանում ասպիրանտուրա ընդունվելու և հայցորդ ձևակերպելու համար,
  • Սահմանված կարգով միջնորդում է Բարձրագույն որակավորման հանձնաժողովին՝ դոցենտի և պրոֆեսորի կոչումներ շնորհելու համար,
  • Նոր մասնագիտությունների գծով կրթական ծրագրեր իրականացնելու վերաբերյալ առաջարկություններ է ներկայացնում կրթության պետական կառավարման լիազոր մարմին,
  • Իրականացնում է սույն կանոնադրությունից բխող՝ համալսարանի գիտահետազոտական և ուսումնամեթոդական գործունեության հետ կապված այլ լիազորություններ:

IV. ԽՈՐՀՐԴԻ ԿԱՌԱՎԱՐՈՒՄԸ

  • Խորհուրդը ղեկավարում է համալսարանի ռեկտորը,
  • Խորհրդի ղեկավարը պատասխանատու է խորհրդի առջև դրված խնդիրների լուծման համար,
  • Համալսարանի Խորհրդի կազմի մեջ մտնում են ռեկտորը (նախագահը), պրոռեկտորները, գիտական քարտուղարը, ամբիոնի վարիչները, ուսանողական խորհրդի նախագահը, ռեկտորի ընտրությամբ համալսարանի առաջավոր դասախոսները, ուսանողական խորհրդի նախագահի ընտրությամբ առաջադեմ ուսանողները (ուսանողները կազմում են Խորհրդի կազմի 25 տոկոսը), գիտության և կրթության ոլորտի այլ շահակիցներ (չպետք է գերազանցեն Խորհրդի կազմի 15 տոկոսը),
  • Գիտական խորհրդի նիստը համարվում է իրավազոր անդամների 2/3-ի մասնակցության դեպքում: Որոշումներն ընդունվում եմ գիտական խորհրդի նիստին ներկա անդամների ձայների պարզ մեծամասնությամբ և կենսագործվում են ռեկտորի հրամաններով:

V. ԱՆՑՈՒՄԱՅԻՆ ԴՐՈՒՅԹՆԵՐ

  • Սույն կանոնակարգն ուժի մեջ է մտնում հաստատման պահից:
  • Սույն կանոնադրության մեջ փոփոխություններ կարող են կատարվել Խորհրդի
    նախագահի որոշմամբ:
About the Rectorate

The Rectorate of Gladzor University of Yerevan is a consultative body attached to the Rector, which in the period between the sessions of the Scientific Council discusses issues related to the fields of activity of the University and presents proposals of an advisory nature to the Rector.
The nominal composition of the Rectorate is approved by the Rector.
At the invitation of the Rector, extra-university specialists with special qualifications in a specific field may also participate in the rectorate sessions.

Regulation

AND. GENERAL PROVISIONS

  1. The Regulations define the place, role, significance and competence of the Rectorate in the management system of Gladzor University of Yerevan.
  2. The Regulations are adopted and amended by the Scientific Council of the University of Yerevan “Gladzor”.
  3. The Rectorate is a consultative body that ensures the current and normal functioning of the University and operates in the period between sessions of the Scientific Council.
  4. The composition of the Rectorate includes: the Rector, Vice-Rectors, the Scientific Secretary, the Heads of the Department, the Head of the Academic Section, the Heads of the Centers/Departments, the President of the Student Council, the Chief Accountant. Heads of departments and staff members related to the issues under discussion are invited to the meetings of the Rectorate, if necessary.
  5. The President of the Rectorate is the Rector.
  6. Rector's sessions are convened once a month. Additional sessions may be convened at the request of the members of the Rectorate.
  7. The issues to be discussed at the rectorate sessions are planned at the beginning of each academic year. The discussion of urgent issues is held in an extraordinary session.

II. COMPETENCE OF THE RECTORY

The Rector's Office discusses and makes proposals:

  1. On issues related to the organization and improvement of the educational process.
  2. On issues of making structural changes.
  3. On the organization and conduct of graduation, current and entrance exams.
  4. With questions about the formation or termination of new professions.
  5. On the issues of job changes.
  6. On the issues of organizing and conducting conferences and seminars.
  7. On the issues of participation in grant programs and selection of topics.
  8. On issues of mobility of students and lecturers.
  9. In matters of capital and current repairs.
  10. On the issues of improving the quality of education.
  11. In matters of cooperation with other universities.
  12. On the issues of awarding the Memorial Medal of “Gladzor” University of Yerevan.
  13. On issues of removal and rehabilitation of students.
  14. On the issues of defining and changing the amount of tuition fees.
  15. Approves the work procedure of the Rectorate.

III. ՌԵԿՏՈՐԱՏԻ ԱՇԽԱՏԱԿԱՐԳԸ

  1. The rector chairs the sessions of the Rectorate.
  2. The rector opens the meeting and announces the agenda.
  3. The Rectorate approves the agenda and determines the sequence and procedure for the discussion of the issues on the agenda.
  4. The Rector's Office shall take decisions on the issues discussed by a simple majority of votes, by an open vote.
  5. Rectorate sessions are recorded. The management of the protocol is organized by the assistant rector, who is also the secretary of the rectory.

IV. PRESIDENT OF THE RECTORATE

  1. Conducts the sessions of the rectorate.
  2. Approves the minutes of the rectorate's sessions.
  3. Supervises the implementation of the decisions taken.
  4. It shall convene extraordinary sessions on its own initiative or at the request of the members of the Rectorate.

V. SECRETARY OF THE RECTORATE

  1. Draws up a draft of the work program of the Rectorate and submits it for approval.
  2. Informs the members of the rectory about the sessions.
  3. Follows the process of execution of the decisions taken.
  4. Draws up and signs the protocol of the rectory.
  5. Ensures the availability of the necessary materials on the issues under discussion.

VI. DECISIONS OF THE RECTORATE

  1. The decisions of the Rectorate are advisory in nature and can be adopted by the Rector
    on the basis of decisions and orders.

With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.
With a multitude of housing and dining options both on and off-campus, all members of the University community can find the accommodations that make University feel like home.